Tlf: +45 71998904

Om Nordic IT Rental

Nordic IT Rental ble etablert i 2011, men allerede noen år før etableringen startet vi med å leie ut det første utstyret. Vår første kunde var COP15 – Klimatoppmøtet i Bellacentret i 2009.

Deretter startet vi et selvstendig selskap, som kom til å hete Nordic IT Rental. I dag, 8 år senere, har vi 9 ansatte og Danmarks største leverandør av IT-utleieprodukter til næringslivet.

Idé og verdier

Tilfeldige henvendelser og et altfor stort lager var starten på en bedrift som har som mål å få mest mulig ut av IT-utstyr og samtidig beskytte miljøet.

Ved å leie ut IT-utstyr kan vi for det første hjelpe bedrifter med et grunnleggende behov ved å kunne leie ut en større mengde av det samme IT-utstyret for en kortere periode. På denne måten slipper bedriftene å gå ut og investere i utstyr, som mest sannsynlig vil havne på et lager og ikke komme verken bedriften eller miljøet til gode.

Når utstyret er ferdig brukt til utleie, selges utstyret på et bruktmarked og kommer deretter tilbake i permanent bruk.

Vi svarer stadig på våre kunders henvendelser og kjøper stadig «nye» oppussede enheter for utleie. Størstedelen av utstyret vårt er renovert utstyr fra Apple, Lenovo, HP etc.

Få konferansesentre og arrangører har maskinvare i den størrelsesorden. Det lønner seg selvsagt ikke å kjøpe for kun to dager, og det kan bli uoverkommelig å låne. Derfor valgte vi å leie.

«Vi tok kontakt med Nordic IT Rental, som kunne levere 160 sett til bruk i løpet av de to dagene. Vær oppmerksom på våre forespørsler om kontrollsystem og programvare på maskinene, så de var enkle å sette opp. Det hele kom som avtalt, og vi brukte nok en liten dag på å sette den opp og det samme på å ta den ned etterpå. Det sier seg også selv at prisene var rimelige, for det utgjør en forskjell i et konkurranseutsatt konferansemarked.»

Martin Frøkiær – DGI BYEN

Som kunde hos Nordic It Rental setter vi stor pris på påliteligheten selskapet viser.Produktene er alltid i orden, nyeste utstyr og montert som avtalt.

Maise Rygaard – After Work-arrangement

Ansatte

Michael W
Salg og administrasjon

Søren K
Oppbevaring og installasjon

Martin H
Maskinvare

Adam H
Salg og markedsføring

Alfred B
Oppbevaring og installasjon

Ansatt Simon D

Simon D
Web